الاثنين، 28 يونيو 2010

???



علامة استفهام كبيرة شايفها قدامي و مش قادر افهم او الاقي سبب يقنعني فعلا
انا قولت اسباب كتيرة بس للاسف مش حاسس اني مقتنع بيهم (كنت باحاول اقنع نفسي و بس) ليه انا كنت مستسلم جدا لسيطرة اخويا و رافض تماما محاولات بابا الكتيرة للدفاع عني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
النهاردة بس شايف علامة الاستفهام دي كبيرة قوي و اكتشفت اني بسببها رافض تماما طفلي الداخلي لما بافتكر طفولتي مش شايف غير صورة الطفل الضعيف المستسلم لدرجة انه حتى رافض ان حد يدافع عنه و ياخدله حقه و بصراحة مش فاهم كان بيعمل كدة ليه و لا قادر الاقيله عذر يقنعني بالتالي مش قادر اسامحه او اغفرله انا للاسف رافض الطفل ده - رافض ضعفه و خوفه و استسلامه - رافض انه يحاول يظهر و يتحكم فيا

انا عارف ان ده مش صح و المفروض اني اقبله و احبه و احترمه بس الحقيقة المرة اني مش قادر اعمل ده
يمكن لو في يوم لقيت اجابة لعلامة الاستفهام دي اقدر اقبله و اديله عذر و ما احملش ذنب

يا رب ساعدني الاقي اجابة مقنعة فعلا للسؤال ده و افهم انا ليه كنت كدة !!

هناك تعليقان (2):

  1. خد وقتك.فهم انفسنا هييجي بعد محاولات كتيره بس النتيجه كويسه

    ردحذف
  2. معاك حق يا محمود و شكرا لتعليقك و تشجيعك
    انا الحمد لله تقريبا فهمت ليه كنت كدة و بدأت اقبل الطفل الداخلي

    ردحذف